היום שאחרי

למה לא סיפרו לי?

כל כך הרבה נשים טוענות שלא סיפרו להן על הימים שאחרי.

על הלילות ללא שינה, על ההורמונים, על הקצוות המתוחים, על חוסר הודאות, על היצור הקטן שאין לך מושג מה הוא רוצה, על זה שכואב גם אחרי שיולדים, על זה שאין זמן לאכול לשתות או להכנס לשירותים

ובעיקר על מה עושים עם כל זה?

משכב לידה מוגדר בזמן – 6 שבועות.

זמן בו את אמורה לתת לגוף לנוח, להזין, לישון, ולתפקד כאם חדשה או מתחדשת.

לפעמים זה מרגיש כמו ג'ינגול ולפעמים זה זורם ובא בקלות. לפעמים לא מתאהבים בתינוק מיד עם היוולדו. זה בסדר אנחנו בנויים אחרת, יש אמהות שמיד מתאהבות ואחרות פחות. זה לא גורע מהיותך "אם השנה".

להחליף טיטול, לדעת מה היא צריכה, אם הבכי הוא של רעב או גזים, מקלחת – כל אלו הם מושגים ופעולות נרכשים. את עשויה למצוא את עצמך מנסה להבין איך אפשר לעשות כל כך הרבה פעולות במהירות ובמיומנות, אל דאגה זה יקרה. ככל שתחזרי על אותה פעולה מספר רב יותר של פעמים זה יהפוך להיות קל ופשוט יותר. את עוד תמצאי את עצמך מייעצת לנשים אחרות.

המצרך שאת הכי צריכה הוא סבלנות.

אל תחזרי מהר כ"כ לפעילות גופנית מאומצת. אכלי מזונות משביעים ובריאים.

העזרי בסביבתך, זה יאפשר לך אויר לנשימה.

אל תשארי לבד שעות רבות, מצאי לך פעילות חברתית כלשהיא עם התינוק החדש, מפגש חברתי מסייע באיוורור ובמתן פרופורציות פעמים רבות והופך את היום לנעים יותר. מצאי זמן גם אם קצר לעצמך

נסי להנות!